lördag 14 september 2013

Skördefest på Hvilan!

Ser Ni också fåglarna?
Idag var det dags för stora höstfesten på mitt favoritställe!
"Hvilan utbildning"
Åh vad mycket fint det fanns där! 
Det är där grönsakerna får vara grönsaker utan en massa konstiga manipulationer, dessutom håller det lika bra som från affären om inte bättre för det är nyupplockat, nära, och därmed också miljövänligt.
Jag köpte pumpor, grönkål, spetskål och mycket annat.
Man fick även lära sig göra en blomsterbrosch!
Jag skulle kunna göra hur många som helst för det var så lätt och blev så fint!
Jag fick hejdas, haha.
Min kära Gerd gjorde också en hel massa inköp!
Nej, mina vänner, nu ska jag göra grönkålschips för första gången.
Blir de bra ska Ni få receptet!

Kramkram
Milott
ps, Hvilan har öppet torsd och fredagseftermiddagar 13-18 samt lördag 10-13 för Er som bor härnere
Här är deras hemsida http://hvilanutbildning.se ds.

4 kommentarer:

fianathome sa...

Oj låter spännande faktiskt! Kål måste vara nyttigare än potatis va? ;))
kram
Fia

Amanda sa...

Wow så mycket fint!!

Lingonberrie sa...

Oj vilken mastodontgrönkål? Helt fantastisk.
Tack för din fina kommentar inne hos mig och detsamma till dig. Hoppas vi ses på något event och kan ta en fika eller någon annanstans.
Massa kram och lycka till med chipsen.
<3

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Låter spännande med grönkåls chips. Får väl återkomma så jag får receptet. Låter ju lite nyttigt eller......Ha en fin eftermiddag.