torsdag 6 januari 2011

Att ha någon.....

Att ha någon…..

En vän, sedan min singeltid och som jag inte träffat på mycket länge frågade ”-Har Du någon nuförtiden?”
Jag tänkte att det lät lite speciellt det där att ha någon!  Som om det  är vårt stora syfte här i livet. Men så kom jag att tänka på att ha någon kan ju betyda så mycket!


 Att nyligen bli med hund kan ju var att ha någon På ålderdomshem har man konstaterat att ha en hund där gjorde att åldringarna höll sig gladare och friskare. Det fanns någon för dem och de fanns för hunden.

Eller man har mött en kompis som man kan ha kul och t.ex. gå på bio med.

Att ha någon är också relaterat till närhet.  Närhet =beröring.

En ensamstående mamma som kom och fick massage hos mig för några år sedan sa att  Jag kommer, inte för att jag har några stora problem med min rygg, utan för att jag behöver beröring och avslappning .

Så vem har jag, Jo, jag har Zdenek som jag är särbo med, mina 2 helt underbara söner, gullhunden Isa, min härliga Mormor som är 96 år,  fantastiska och mysiga släkt och många inspirerande och ljuvliga vänner även inräknat toppenarbetskamrater..  

Jag är så otroligt tacksam för alla dessa! 
Varje dag tackar jag för att jag har det så gott!

Så jag skulle svarat henne, min vän, ” Jo, Du, jag har måååånga!”

Kram
Er Milott

4 kommentarer:

Sorkfröknarna sa...

Lyckliga du.............
Kram Christina

Att vara någons fru sa...

Det är en fin tanke, att ha många i sitt liv. Kram till dig.

Malin sa...

Hej fina Milott!

Vad kul att du bloggar!!Kan man i alla fall följa dig här!

mig har du med även om det är med avstånd och på distans! Du har mig i hjärtat!

Puss

jeannette sa...

Hej min vän
Vad kul att jag hittade dig här med en Jätte mysig sida. kramar till dig