söndag 9 januari 2011

All You need is LOVE!

Kärleken, part one:



En av de bästa låtar jag vet genom mina tider komponerades i juni 1967 av John Lennon och är ”All You need is love” med Beatles, med i kören var bl.a Eric Clapton och Mick Jagger.  När jag fyllde jämnt spelade mitt favoritband Garyatrics på min fest och de spelade denna ”notgrant” och vi, alla, sjöng den. Det var en upplevelse!

Jag tror på ordens innebörd !

Klicka på länken nedan så får Du se inspelningen


Vi behöver den så väl idag, som då. Det är nog därför den fortfarande är så populär. John Lennon sa i en av videorna med låten i stort sett så här:
-Man ska inte bara säga orden, man ska leva dem!

Mer om kärlek:
I filmen Love Actually som jag tycker är jättefin och som jag sett ett otal gånger är absolut bästa scenen på slutet. Det är när man autentiskt filmat kära återseenden utanför en flygplats ankomsthall. Detta är ett bevis på att livet är det bästa äkta skådespelet. Jag gråter av glädje varje gång jag ser den.

Jag avlutar som jag började med ett citat från Beatles, och deras låt The End, sista strofen

”And in the end the love You take is equal to the love You make”

 Kärlek 
Er Milott

Inga kommentarer: