tisdag 9 juli 2013

Rum i rummet!



Jag gillar inte direkt sol och stekhetta!
Det beror nog på att jag i grunden är rödhårig!
(Jo, jag blondslingar mig sedan 30 år tillbaks)
Jag har ett rödhårigt temperament med en viss hetta i mig redan ;-)
Därför njuter jag under mitt stora svala tulpanträd!
Här under är det svalt pga löven. 
På riktigt! 
Hettan når inte dit!
Att göra rum i rummet ligger mig varmt om hjärtat!
Gamla loppisfyndgardiner det med!
Gardinerna är dessutom genomskinliga så man missar ingen utsikt!
Ha en skön onsdag!
Kramkram Milott

3 kommentarer:

Othilia sa...

Så vackert! En riktigt bra idée.
Kram

fianathome sa...

Jag gillar inte heller solen. Sen jag blev sjuk kan jag inte vara alls i sol, så skuggan är perfekt. Tulpanträd låter häftigt. Du får visa en bild på det! :)
KRAM
Fia <3

fianathome sa...

Härligt med Ystad. Där har jag varit mycket i mina unga år då jag var gift med en man som kom därifrån. Min fd svärmor finns kvar där så ibland åker mina barn dit och hälsar på. Nybrostrand och saltsjöbaden är underbara ställen.
Ha du med en härlig helg och kväll <3<3
Ryggen är lite bättre tack och lov men riktigt bra är den inte än. Vågar inte bada eller göra några åthävor. vin går ju bra att dricka dock...DET mår den bättre av tihi!!
KRAMKRAM
fIA