måndag 24 juni 2013

Alltså, jag måste bara berätta........



 
Igår gjorde jag något som jag fick tips på från www.pinterest.com
Denna underbara sida!
Jag gillar silver, mycket!

Jag putsade mitt smyckesilver på ett ytterst enkelt sätt!

Tag en liten skål som Du får plats Ditt silver i!

Klä den med ugnsfolie, blanka sidan upp!

Koka upp 1 dl vatten
under tiden häll i folieskålen
1 msk bikarbonat
1 msk salt
Tillsätt försiktig
( det bubblar m. bikarbonaten)
½ dl vit vinäger
(jag hade bara äppelcidervinäger, men det dög)
Häll i vattnet.

Lägg i silversmyckena!

Efter en stund sköljer Du av dem och putsar lätt med en silverduk.
Normalt får man putsa och putsa men det är som om man med denna blandningen luckrar upp smutsen.
Supersnabbt och enkelt!
Det funkar!
Kram
Milott

5 kommentarer:

fianathome sa...

WOW vilken grej! Superbra tips!
kram
Fia

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken skillnad ...tack för tipset
kram Rosa

fianathome sa...

Är det semester om 3 dagar tro? :D

idémakeriet sa...

Super, vilket resultat alltså, tack för tipset.
Kram gerda

fianathome sa...

Hoppas du mår bättre nu. Ont i magen är gräsligt. FYYYY!
Det är konstigt det där med kosten och mående. Skulle jag äta LCHF skulle jag smälla av - tål inte fett alls. Så jag äter mycket kolhydrater och mår bäst på det. Men tur att man kommer underfund med vad som är bäst för var och en. Viktigt !
HOppas du får sova i natt!!
KRAM
Fia