fredag 13 juli 2012

Mormors vita dukar!



Nu ska jag berätta vad jag gjort med Mormors vita dukar!
Just nu är det inne med vita dukar men jag är inte så inne ;-)


Först tar jag en gammal lampskärm och tar av tyget så att bara stommen är kvar!

Sedan plastar jag in den med plastfolie så att inte dukarna sjunker igenom.


Jag tar en glassburk  med lite väv eller trälim och doppar dukarna en och en i limmet och kramar ur och sedan är det bara att ”moderera” på skärmen.
De små dukarna blev bäst!
Sist lägger jag en lite större duk ovanpå skärmen som 
liksom blir ett lock på det hela!



Moster och jag tog vars en kitchig porslinslampa hos Mormor och vi ville ha en skärm som var ”hennes”!




Och nu kom jag på vad jag vill göra med de större dukarna, fast det får Ni se en annan dag!


Hmmm, undrar var jag ska placera den här så småningom?

Kram Milott

4 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Riktigt romantiskt fina blev dom, kul att det är din mormors ♥ gamla dukar. Sparar en bild till min idemapp ;O)
Kan inte va svårt att hitta plats till den lampan höru :O)
Ha d gött Kram Arja

jeannette sa...

Fint ;) och tips fick man ;) Tack för den kramar

Othilia sa...

Det var en väldigt bra idé. Det blev jättefint. Undra just vad som kommer hända med de stora dukarna.
He det gott.

Rosa i huset i vitt sa...

Så fina de blev
Kram Rosa