söndag 22 juli 2012

Söndagsskörd!

Idag har jag skördat mina hallon och så månadssmultron som finns hela sommaren att plocka!

Dessutom hade jag många lavendelblommor som jag satte nya förra året.
Här kan Ni se vad jag gör med dem, bl.a.
Med blommorna som blev över gjorde jag en peeling igen. 
Alltså, 
en liten näve lavendelblommor och blad, 
1 dl socker och ½ dl olja (solrosolja) 
som jag kör i mixern.
P.g.a. de gröna bladen blev färgen inte så rolig men doften är där.
Och så har jag till 2 omgångar peeling igen till duschen. Mmmmmm…….
Rosorna börjar ta slut så nu tar jag halvvissna blommor och torkar de bästa kronbladen, i lilla rummet där min varmvattenberedare står. Torrt och ljummet! Torkar det och lägger i glasskål. Sedan för att förstärka doften tar jag eterisk rosenolja och häller över. Luktar gott på toan!

Kram
Milott

2 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Vad duktig du är ....ska nog pröva det där ...
Ha en bra kväll
Kram Rosa

fianathome sa...

Lavendel och rosor. Finns det nå mer godoft?
Så kreativ du är. Häftigt för det är ju inte några tillsatser och antagligen absolut bästa peelingen som finns.
ha det så gott ikväll
kramelikram
Fia