måndag 19 oktober 2015

,,,fortsättning på Fuffes bloggevent, del 2

Sedan gick vi till äppelodlingen. Vackra goda äpplen som ska bli cider.
Tänk, den fantastiska fatjästa cidern från dessa träd!

Det finns också får som blev förskräckta när ett gäng glada bloggare kom gående.
Regnet ökade i mängd så vi vandrade hemåt och där blev det vinprovning av utsökta viner från gården.
Vinet finns att köpa direkt på systembolaget kring Skeppars vingård. Annars kan man beställa det. Det kostar inte mer för att man beställer, sedan hämtar man på sitt närmsta systembolag.
Jag kommer helt klart att beställa.
Ni kan beställa nedan direkt på länken och där kan Ni också läsa mer om vinet. 



Jag älskar formen på flaskorna.


Sedan har Fuffe också samarbete med en australienare vid namn

Tony Mangan!
 Rött vin går inte så bra att odla i Sverige.
Fuffes plantor i australiensarens jord. 
En fantastisk kombo.
Det var mycket goda och prisvärda viner, tyckte alla!

Björn Ranelid kom på kvällen igen och höll ett 8 minuter långt tal och precis som förra gången jag lyssnade på honom så tårades mina ögon av någon anledning!
 Bra gjort, Ranelid!

Lagom till maten fick vi besked om att det skulle ske ett mord. Så fick vi tilldelat oss olika roller och diverse hjälpmedel för att lösa mordet.
Jag och underbara Rebecca delade rollen som Alexander Skäggjåp
(läs Skarsgård)
Som vi skrattade!
Denna härliga kvinna, alltså.
Vi vann varken Oscar för den bästa skådespelaren, inte heller ägare av flest pengar fast vi fick en del pengar tillbaka för ”pulvret” i påsarna vi hade. Vi löste inte heller vem mördaren var, men det gjorde inget för jag hade så himla roligt.
En annan underbar kvinna som också kom på festen och som gjorde min dag var Malin.

”Lillasyster” Malin!
Våra djupa samtal från förr som nu kändes som om ingen tid gått och vi tog vid där vi kom ifrån varandra för mååånga år sedan. Vi ska ses igen. Härligt!
Klockan 23 gick bussen hemåt igen och med Theo, vår outtröttlige trubadur  som verkligen gjorde skäl för lönen.
Tack till alla fantastiska tjejer och killar på eventet och speciellt Tack till härligaste Emma och Fuffe för att jag fick komma med!
Kram Milott

3 kommentarer:

Arja sa...

Halloj Milott!
Det var inte igår ... Men vad kul att du är tillbaka igen♥
Åh vilket roligt event du har varit på, såg både gott & spännande,
roligt ut!!!
Fin den blev din DIY korg :O)
Ha d gott Kram Arja

Frida G Svensson sa...

tittar in för att säga hej och tacka för att du var med och gjorde dagen så himla go och härlig!

anettan sa...

Så trevligt det var. Kul att träffa dig och få en pratstund. Men du den där cidern var himla god. Kram Anette