onsdag 30 juli 2014

Hemma igen!

Så var det dags igen för Tjeckien.
Vädret därnere var lika varmt och högt luftfuktigt som här.

När våra tjecker är här tar de foto av våra brunnar :-)
Jag åkte buss till Prag som vanligt.
Det tog 12,5 timme,
och jag och en älskad njöt,
med långa promenader där.
Jag gillar deras gamla skyltar
Jag valde att ta foto med ifånen och det går ju bra det med.
En gammal del av gården
Efter Prag bor vi på en bondgårdmed utedass, i sydöstra Tjeckien. 
Det funkar bra med utedasset!
Duschar gör man hos vännerna.
Vi var bl.a. på ett bryggeri som heter Pivovar, känt från en filminspelning och jag provade ”Tmavi”, svart öl. Jag är inte så förtjust i öl, förutom de mörka.
Staty av en känd konstnär, Zoubek!
Nu är man hemkommen och det är bara några dagar kvar av semestern. 
Bäst att utnyttja dem till fullo!
Vad sägs om restaurangbesök, loppisrunda, poolparty
och kanske Ullared.
Jepp, till fullo!

Kram Milott

Inga kommentarer: