måndag 7 oktober 2013

Sista för i år!

Då har jag plockat de sista äpplena för i år.

Till yngste sonen gjorde jag i kväll 

Apfelstrudl a´la Mamsen

Förr tog jag alltid smördegsplattor, 2 stycken, men nu…..

Köp en färdig smördeg i rulle (ICA 17:90 i färskdisken)

Sätt ugnen på 200 gr

Tärna 3-5 äpplen och lägg tärningarna i en skål.
Häll över 2 tsk kanel och ½ dl strösocker och blanda.
Man kan ta en näve russin och hackade hasselnötter också, om man vill.
Lägg bakplåtspapper på en bakplåt.
Lägg på smördegen
Häll blandningen längs ena långsidan och rulla och knip ihop ändarna samt skarven.
 
Grädda i mitten av ugnen i 20 minuter
Vispgrädde, glass eller vaniljsås till .

Nomnomnom.
Jag smakade lite, lite. 
Sonen åt resten.
…och här, sista squashen som jag sådde för sent enl. anvisningarna.
Men jag skördar i oktober.

Ha en skön kväll!
Kram MIlott




3 kommentarer:

http://jeannette.rojnert.se/ sa...

Hej vännen
Tack för receptet något som jag lägger på min blogg ;)
" Milottans Apfelstrudl a`La Mamsen "
Går det bra ??Ha en underbar dag kramar

Arja sa...

Halloj vännen!
Kikar in och önskar dig en härlig helg!
Imorn blir det ditt recept på Apfelstrudl a´la Mamsen, vart så sugen på äppelpaj, gott att prova något nytt!
Ha d gott kram kram Arja

fianathome sa...

Mmm va gott det där lät!Det ska jag göra. Gillar lätta efterrätter.
Här sitter jag i soffan och småsover.Helt färdig efter att ha haft semester??!!Galet men så är det.
kram <3
Fia