torsdag 5 april 2012

Påsken är bäst!!!



Denna rhododenron blommade i min trädgård i mars fram till den förfärliga frostnatten vi hade härnere för någon natt sedan! Denna är alltid först ut bland alla mina r-ndron. Tyvärr brukar den stå vackert mycket längre, med sina vita blommor och röda prickar invändigt. Här ser Ni en frusen variant. Suck!
 
Jag älskar påsken, mer än julen, det är min älskade Mormors förtjänst. Jag ska idag pynta och göra påskfint härhemma.
Hinner jag inte komma in en gång till dessa dagarna så önskar jag Er alla en underbar Påsk fylld med påskägg och mycket skratt 
Er Milott

4 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Önskar dig finaste påskhelgen!
Många kramar
L

Othilia sa...

Jag önskar dig också en lugn och fin Påsk.
Vilken fantastisk Rhododenron du har i trädgården. Synd att det blev under en sådan kort tid i år.
Vi har inte kommit lika långt här uppe med våren, så när frosten kom tillbaka blev inte skadorna så stora.
Men man kan aldrig veta med April.
Kram

Arja sa...

Halloj!
Detsamma önskar jag dig!
Tråkigt med frosten som tog vackra r-ndron, lite kul namn på blomman och alltid lika svårt att säga utan att det låter som man "smuttat" lite på något hihi.
Favoritäggen är dom med marsipan
ingen annan i la familia gillar så då blir det dessto mer till moi ;O)
Ha det göttit Kram Arja

Arja sa...

Halloj Milottan!
Ramarna till mina bilder fixar jag till i photoscape, gratis att ladda ner & busenkelt att använda och det bästa att det blir så snyggt hihi. Kan man maila dig? Vill du kan du maila mig din adress :O)
kram kram Arja