lördag 25 februari 2012

Våren pockar på så behagligt och välbehövligt!


Efter en vecka med råförkylning, feber och hemmavarande, gick jag ut i trädgården igår och plockade in lite vår.
 
Det var som om jag fick kraft på nytt och så jag började skära ner mina pelargoner som väntade på mig i garaget!
 
Jag tog sticklingar också!
Jag fick gallra för att allt nytt skulle få plats  i fönsterkarmen, jag kunde in med att slänga julblomman helt. Den får en liten chans i alla fall här!

Tack våren, för att Du tränger Dig på!
Milott

3 kommentarer:

idémakeriet sa...

Härligt med lite vårblommar och jord under naglarna.
Sånt ger kraft och ny energi.
Din lilla girlang är jätte fin.
Varma kramar Gerda

Othilia sa...

Dessa vårdagar är guld värda. Jag tittade lite i min rabatt utanför dörren, och där kommer det snart att blomma en röd Julros som är sååå vacker.
Inte så varmt på Tjörn i dag, men kommer man i lä och med solen i fejan så blev det riktigt skönt.

Lingonberrie sa...

Så fint och vårigt du har gjort det..piggar upp.
Många kramar och hälsningar till dig!